Interview Marleen van Griensven – Puurenkuur Wellness Reizen

 Wellness reizen worden steeds populairder en zijn ook zeer geschikt voor ouderen, senioren en 50+’ers.

Om meer te weten te komen over deze trend hadden wij een interview met Marleen van Griensven. Marleen is oprichter en directeur van Puurenkuur, de gespecialiseerde reisorganisatie voor wellness en kuurreizen.

IMG_0611

Hoi Marleen, allereerst bedankt voor het interview!

Graag gedaan! Altijd leuk om mee te doen!

Kun je ons wat meer vertellen over Puurenkuur?

Puurenkuur is de No 1 reisorganisatie in wellness en kuurreizen wereldwijd. Specialist pur sang, we doen het er niet ‘ bij’ . Ons aanbod is wereldwijd en gebaseerd op 8 hoofdthema’s: Yoga/Pilates, Fitness/Actief, Gewichtsverlies, Ayurveda, Burnout, Thalasso, Wellness Breaks en Mindfulness.

Ons aanbod is onderverdeeld in twee segmenten: aanbod voor mensen die graag individueel willen reizen op een datum dat het hen uitkomt, of voor hen die graag in groepsverband reizen met gelijkgestemden.

 Waarin onderscheiden jullie je van andere aanbieders?

Onze specialistisch kennis, we weten waar we het over hebben. Ons team van wellness specialisten staat 7 dagen per week de klant te woord. Daarnaast bieden we altijd extra’s aan voor onze klanten, zoals een gratis massage, of gratis retour transfers. Voor single reizigers brengen wij – in bepaalde periodes – bij een aantal reizen een lagere eenpersoonskamer toeslag of soms helemaal niet.

Daardoor zijn we een toegevoegde waarde voor de kritische klant van vandaag. Bij ons zijn ze beter af dan het boeken bij een andere aanbieder of direct. Ons aanbod onderscheidt zich in kwalitatieve 4 – en 5 sterren hotels die de kennis en ervaring van kuren en wellness in huis hebben.

Jullie bieden een breed scala aan wellness reizen aan. Wat is volgens jou de belangrijkste trend in de wellness reizen markt?

Gezondheid is een bewezen trend: er ligt veel druk op de schouders van mensen (werk, gezin, financiën en etc.) in alle leeftijden en klassen. Gezond leven, lief zijn voor je lijf en geest is iets wat helemaal bij deze tijd hoort. Het aantal burn-out gevallen stijgt schrikbarend snel, met name onder twintigers en dertigers.

Men is steeds meer op zoek naar inhoud en verdieping op een vakantie. Wij noemen onze type reizen dan ook de nieuwe vakanties van de toekomst. Tot rust komen, gezonde voeding, beweging en ontspanning zijn daar de ingrediënten van. Zonder dat het een ‘geitenwollensokken vakantie’ is. Dit staat haaks op de all-inclusive vakanties waar eten en drank in overvloed zijn.

 Wat voor soort reizen uit jullie assortiment zijn het meest interessant voor onze doelgroep, de ouderen, senioren en 50+’ers?

In Duitsland zijn we flink aan het uitbreiden met goede wellness hotels waar men ook in de omgeving kan fietsen en wandelen. De meeste ouderen verkiezen eigen vervoer boven vliegen naar Thailand bijvoorbeeld en dan is Duitsland de perfecte bestemming. Daarnaast is Ayurveda en minerale baden populair onder deze doelgroep.

Wat is jouw gouden tip voor onze lezers waar je op moet letten bij het boeken van een wellness reis?

Het is goed om een reis te boeken bij een specialist. Er is een groeiend aanbod in de wellnessbranche: spa’s, wellnesshotels en kuuroorden schieten als paddenstoelen uit de grond. Op internet vind je duizenden mogelijkheden met wervende marketingteksten. Wij hebben alle accommodaties persoonlijk bezocht en kritisch geselecteerd. Onze beschrijvingen zijn eerlijk en gedetailleerd omdat ten minste één van onze wellness-experts er is geweest. We hebben de plek gezien, we weten hoe de sfeer voelt en hoe het eten smaakt, om maar wat te noemen. Wij weten dus meer dan bijvoorbeeld Zoover of Tripadvisor.

Daarnaast is het belangrijk dat je echt weet wat je wilt: budget, comfort niveau, plek, activiteiten in de buurt etc. Als je dat helder hebt, kan je makkelijk een reis aanbieden die aan de wensen voldoet.

 Voor veel reisorganisaties zijn de ouderen een doelgroep waar steeds meer aandacht aan wordt besteed. Merk jij dat ook om je heen? En verwacht je dat deze trends zich ook in de wellness reizen markt voortzet?

Ik denk dat de ‘ ouderen’ doelgroep zich niet in hokjes laat plaatsen. Er zijn ouderen die graag ontspanning en rust zoeken, maar er zijn ook ouderen die juist kiezen voor een camper reis in Amerika of op avontuur gaan in Zuid Afrika. Het gaat er elke keer om dat je luistert naar de klant die geïnteresseerd is in jouw aanbod, en daar het aanbod uiteindelijk ook op maakt. Ik denk dat dit de kracht is van Puur&Kuur!

Bekijk het volledige aanbod van PuurenKuur op de website: www.puurenkuur.nl

PK_WRW_RGB_pantoneprocessblue_2012_DEF